publiczne i niepubliczne szkoły podstawowe (w tym szkoły za granicą RP), które nie otrzymały wsparcia finansowego w poprzedniej edycji programu na lata 2017–2019
szkoły ponadpodstawowe (w tym szkoły za granicą RP)
szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, posiadający różnorodne zaburzenia rozwojowe, utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia
specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze
Program zakłada dofinansowanie w wysokości do 80%, wkład własny organu prowadzącego placówkę wynosi 20%.
Maksymalna kwota dofinansowania wynosi 14 000 zł
Wkład własny finansowy lub rzeczowy to 3 500 zł
Szkoły podstawowe w 2023 roku mogą zakupić:
Szkoły ponadpodstawowe dodatkowo mogą zakupić specjalistyczne oprogramowanie lub materiały edukacyjne, wykorzystujące TIK, takie jak:
Maksymalna kwota dofinansowania wynosi 35 000 zł
Wkład własny finansowy lub rzeczowy to 8 750 zł
Szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w 2023 roku mogą zakupić:
złożenie wniosków do organów prowadzących
przekazanie wniosków przez organy prowadzące do wojewodów
kwalifikacja otrzymanych wniosków przez wojewodów
przekazanie środków finansowych
Wymaganiem podstawowym dla szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej dla dzieci i młodzieży oraz szkoły za granicą przystępującej do programu jest posiadanie dostępu do internetu na poziomie co najmniej 30 Mb/s.
Ponadto szkoła podstawowa, szkoła ponadpodstawowa dla dzieci i młodzieży, szkoła za granicą oraz specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy, wnioskujące o udział w programie:
Wymagania określone w pkt 1 i 2 nie dotyczą szkół podstawowych, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (uczniowie niewidomi lub uczniowie posiadający różnorodne zaburzenia rozwojowe, utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia), i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych.
W celu uzyskania powyższych funkcjonalności szkoła podstawowa, szkoła ponadpodstawowa dla dzieci i młodzieży, szkoła za granicą oraz specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy wykorzystuje infrastrukturę szkolną, a także sprzęt komputerowy oraz inne pomoce dydaktyczne zakupione przed złożeniem wniosku o udział w programie.